Lekko po świętach

Po świętach masz dietetyczne wyrzuty sumienia? Zamiast się martwić i głodować wypij zdrowe, lekkie smoothie!

Święta to trudny okres na większości z nas — nawet jeżeli się staramy rzadko udaje nam się nie przejeść. Choć przytyć przez kilka dni obżarstwa nie jest łatwo to pozostaje nam nieprzyjemne uczucie ciężkości.

Wiele osób (po dojedzeniu świątecznych resztek) postanawia więc dla równowagi kilka dni po świętach nie jeść prawie nic. Niestety to nie jest dobry pomysł — zarówno dla naszego zdrowia jak i dla naszej sylwetki. Organizm po okresie obfitości dostaje sygnał, że nadeszły ciężkie czasy głodowe i natychmiast przechodzi w tryb oszczędzania — i to właśnie może być przyczyną zbędnych, poświątecznych kilogramów.

Dodatkowo obżarstwo prowadzi do gromadzenia się metabolitów i toksyn w organizmie. A my zamiast dostarczyć niezbędne w celu ich neutralizacji składniki odżywcze — głodujemy. W konsekwencji toksyny odkładane są w tkance tłuszczowej, zamiast zostać od razu przetworzone przez wątrobę i wydalone z organizmu.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Dlatego głodówkom po świętach mówimy stanowcze NIE.

Zamiast głodować należy odpowiednio skomponować swoje menu — aby pomóc organizmowi się oczyścić i odzyskać utraconą lekkość. Dobrym pomysłem będą więc smoothie owocowe i owocowo-warzywne.

Smoothie to specjalny rodzaj napoju z owoców — zamiast wyciskać z owoców sok można je zmiksować na jednolitą masę i ewentualnie rozcieńczyć wodą. W ten sposób uzyskujemy bardzo wartościową przekąską — pełną przeciwutleniaczy i błonnika, które zregenerują nasz organizm. Do tego są na tyle pożywne, że mogą zastąpić klasyczny posiłek, odciążając nasz zmęczony przewód pokarmowy. Jeżeli chcemy nimi zastąpić śniadanie warto dodać jogurt naturalny lub kefir albo dodatki roślinne jak siemię lniane lub nasiona chia. Możemy do woli eksperymentować ze smakami — mieszając ulubione owoce i warzywa. Biorąc pod uwagę okres i ciągle ograniczoną dostępność owoców bez wahania możemy sięgnąć po te mrożone.

Zdrowe i lekkie przepisy


Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Jeżeli nie macie własnych pomysłów zachęcam do skorzystania z tych:

Smoothie czerwone
Składniki: 1 pieczony burak, garść mrożonych malin, garść mrożonych truskawek, pół szklanki soku jabłkowego

Smoothie zielone
Składniki: 1 jabłko, 2 kiwi, 2 garści świeżego szpinaku, sok wyciśnięty z 1 pomarańczy

Smoothie pomarańczowe
Składniki: ½ banana, ½ mango, 2 plastry ananasa, sok wyciśnięty z 1 grejpfruta

Wykonanie jest bardzo proste — wszystkie składniki trzeba po prostu ze sobą zblendować.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię FIT deser Bounty z kubeczka TARTA DAKTYLOWA Z PROTEINOWYM KREMEM KOKOSOWYM i borówkami Obłędny pudding z tapioki z wanilią, musem z mango i truskawkami Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami FIT ptasie mleczko