Sałatka z fasolką mung

Fasolka mung to wyjątkowe źródło białka, błonnika, soli mineralnych i witamin z grupy B. Do tego jest pysznym uzupełnieniem codziennego jadłospisu.

Dlaczego warto jeść fasolkę mung?

Jak zapewne wiecie od jakiegoś czasu eksperci od żywienia zalecają znaczące ograniczenie spożycia mięsa. Choć dieta wegetariańska niekoniecznie będzie do każdego pasować to nasza wiedza o żywieniu pozwala stwierdzić, że osoby spożywające duże ilości mięsa, szczególnie w formie przetworzonej, częściej mają problemy ze zdrowiem.

Zdrowe i lekkie przepisy


Dlatego też warto poszukać alternatyw do mięsa - najlepiej smacznych i łatwych do przygotowania, a jednocześnie dostarczających wartościowego białka, witamin i soli mineralnych. Takim właśnie produktem jest fasola mung. Od tradycyjnej fasoli typu "Jaś" różni się kolorem i rozmiarem — nasionka są drobne i zielone. Charakteryzuje się wysoką zawartością białka (około 25% suchej masy), witamin z grupy B, błonnika pokarmowego i alkalizujących soli mineralnych.

Jej niewątpliwą przewagą nad innymi fasolami jest niska zawartość związków antyodżywczych. Dzięki temu fasolę tę wystarczy przepłukać wodą i ugotować (czas gotowania to około 20 minut), nie ma potrzeby jej wcześniejszego namaczania czy kilkakrotnego zmieniania wody. Dlatego też można ją łatwo przygotować na co dzień.

Sałatki na diecie


Sałatka z fasolką mung
Moim zdaniem fasolka mung pasuje do wielu potraw. Można na jej bazie przygotować typowe dania obiadowe (jak choćby "fasolka po bretońsku"), ale jest też rewelacyjnym dodatkiem do sałatek.

Ja najchętniej przygotowuję sałatkę z tą fasolką z następującego przepisu:
— 1 garść miksu sałat
— 3 garści ugotowanej fasolki mung
— 1 pomidor
- ¼ papryki
— kilka cienkich plasterków wędzonego łososia
— 1 łyżeczka oliwy i soku z cytryny
— do przyprawienia szczypta pieprzu

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Fasolkę przyprawiam pieprzem, oliwą i sokiem z cytryny, mieszam z warzywami i łososiem. W ten sposób w kilka minut uzyskuję bardzo pożywne i pyszne danie.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Najlepsze orzechy na utratę wagi Fit ciasto marchewkowe Wegańskie ciasteczka Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Placki z niepalonej kaszy gryczanej Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) SZPARAGI Z SOSEM KAPAROWYM Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Jak pozbyć się soli z potraw bez utraty smaku? Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy

Popularne w tym tygodniu:

Fit ciasto marchewkowe AWOKADO egzotyczny cud zdrowia ! Zdrowe wegańskie "monte" Sok pomidorowy - składniki odżywcze, właściwości odchudzające, właściwości upiększające Śniadanie na przywrócenie równowagi kwasowo-zasadowej w organizmie, czyli JAGLANKA w roli głównej Śniadanie, dzięki któremu zjesz na obiad 30 proc. mniej Najlepsze orzechy na utratę wagi Gorąca woda – najtańszy lek świata Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Rabarbar- czy warto go jeść ? Właściwości maślanki 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery