Moje śniadanie mistrzów

Przepis na śniadanie tak pyszne, że trzeba się nim podzielić!

Są dania zupełnie niepozorna, a jednak pyszne i sycące.

Takie właśnie jest śniadanie jakie wymyśliłam na sobotę i chciałam się nim z Wami podzielić — póki jeszcze trwa sezon na figi i możecie się nim nacieszyć.

Pudding chia na mleku migdałowym z figami

To naprawdę proste!

Potrzebujecie:

  • garść płatków migdałowych
  • łyżeczkę miodu
  • szczyptę wanilii
  • szklankę gorącej wody
  • 3 łyżki nasion chia
  • figi — świeże, dojrzałe, pyszne :)


Jak przygotować?

Zaczynamy od zrobienia mleka migdałowego. Płatki zalewamy wrzątkiem i miksujemy z wodą przez 5 minut. Po tym czasie trzeba oddzielić mleko od wiórków migdałowych (można też użyć w całości, ale wtedy jest mniej kremowe, bo czuć wiórki). Można to zrobić przez specjalne drobne sitko do mleka roślinnego lub zwykłą tetrę.

Uzyskany płyn mieszamy z wanilią i miodem i dodajemy nasiona chia (wiórków nie wyrzucamy! można je wykorzystać zamiast mąki do pieczenia ciasteczek — jak nie mamy czasu to trzeba je zamrozić).

Teraz pojawia się trudny etap — bo pudding chia robi się idealny dopiero po 2–3 godzinach, więc musimy poczekać. A potem już tylko wrzucić pokrojoną figę i gotowe!

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Ze względu na to czekanie — polecam sam pudding przygotować wieczorem i zostawić na noc do pęcznienia w lodówce.

Śniadanie takie jest jednocześnie sycące, ale też lekkie - ze względu na śluzy oblepiające nasionka to dobry pomysł dla wszystkich, którzy mają problem ze zgagą, refluksem, wrzodami — łagodzi bowiem dolegliwości.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

10 źródeł węglowodanów, o których warto wiedzieć Zdrowe odżywianie – czyli jak i co jeść żeby nie zbankrutować w 20 punktach Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Granola - sprzymierzeniec odchudzania czy przyczyna otyłości? Wegański fast food - tortilla Brownie z batatem i rodzynkami Chcesz schudnąć? Włącz do menu te superprodukty Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Dietetyczne kulki owsiane Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Przekąski i desery dla sportowców Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Dietetyczny makaron z wędzonym łososiem Omlet z płatków owsianych Czekoladowe raw cake Chipsy z warzyw – pomysł na zdrową przekąskę Dietetyczna pizza w 10 minut Przepis na poranny napój oczyszczający z toksyn 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku

Popularne w tym tygodniu:

5 fit śniadań z płatków owsianych Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Pyszne i Zdrowe Naleśniki Kokosowe