Moje śniadanie mistrzów

Przepis na śniadanie tak pyszne, że trzeba się nim podzielić!

Są dania zupełnie niepozorna, a jednak pyszne i sycące.

Takie właśnie jest śniadanie jakie wymyśliłam na sobotę i chciałam się nim z Wami podzielić — póki jeszcze trwa sezon na figi i możecie się nim nacieszyć.

Pudding chia na mleku migdałowym z figami

To naprawdę proste!

Potrzebujecie:

  • garść płatków migdałowych
  • łyżeczkę miodu
  • szczyptę wanilii
  • szklankę gorącej wody
  • 3 łyżki nasion chia
  • figi — świeże, dojrzałe, pyszne :)


Jak przygotować?

Zaczynamy od zrobienia mleka migdałowego. Płatki zalewamy wrzątkiem i miksujemy z wodą przez 5 minut. Po tym czasie trzeba oddzielić mleko od wiórków migdałowych (można też użyć w całości, ale wtedy jest mniej kremowe, bo czuć wiórki). Można to zrobić przez specjalne drobne sitko do mleka roślinnego lub zwykłą tetrę.

Uzyskany płyn mieszamy z wanilią i miodem i dodajemy nasiona chia (wiórków nie wyrzucamy! można je wykorzystać zamiast mąki do pieczenia ciasteczek — jak nie mamy czasu to trzeba je zamrozić).

Teraz pojawia się trudny etap — bo pudding chia robi się idealny dopiero po 2–3 godzinach, więc musimy poczekać. A potem już tylko wrzucić pokrojoną figę i gotowe!

Zobacz również: Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach?

Ze względu na to czekanie — polecam sam pudding przygotować wieczorem i zostawić na noc do pęcznienia w lodówce.

Śniadanie takie jest jednocześnie sycące, ale też lekkie - ze względu na śluzy oblepiające nasionka to dobry pomysł dla wszystkich, którzy mają problem ze zgagą, refluksem, wrzodami — łagodzi bowiem dolegliwości.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Zdrowe desery z nasion chia Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Marchewkowy serniczek Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Czy warto używać syropu klonowego na diecie? Co jeść po porannym bieganiu? Propozycje na zdrowe i pożywne śniadanie Chia nasion czar Pieczone sajgonki wegetariańskie Tych produktów nie jedz przed treningiem Racuszki z jabłkiem Dietetyczna nutella Wegańska wuzetka idealna! Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Babeczki trójkolorowe bez pieczenia Bananowy chleb Dietetyczna chałwa w 10 minut Zdrowe ciasto z kaszy Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Prawdopodobnie najzdrowsza mąka na świecie - mąka kokosowa

Popularne w tym tygodniu:

FIT CIASTO z MASŁA ORZECHOWEGO ! FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Proste i smaczne wysokobiałkowe przekąski 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię Bananowe „sushi” – śniadanie, które przygotujesz w 10 minut Racuszki z jabłkiem Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Zdrowe, oryginalne i proste przepisy na śniadania Marchewkowy serniczek