Moje śniadanie mistrzów

Przepis na śniadanie tak pyszne, że trzeba się nim podzielić!

Są dania zupełnie niepozorna, a jednak pyszne i sycące.

Takie właśnie jest śniadanie jakie wymyśliłam na sobotę i chciałam się nim z Wami podzielić — póki jeszcze trwa sezon na figi i możecie się nim nacieszyć.

Pudding chia na mleku migdałowym z figami

To naprawdę proste!

Potrzebujecie:

  • garść płatków migdałowych
  • łyżeczkę miodu
  • szczyptę wanilii
  • szklankę gorącej wody
  • 3 łyżki nasion chia
  • figi — świeże, dojrzałe, pyszne :)


Jak przygotować?

Zaczynamy od zrobienia mleka migdałowego. Płatki zalewamy wrzątkiem i miksujemy z wodą przez 5 minut. Po tym czasie trzeba oddzielić mleko od wiórków migdałowych (można też użyć w całości, ale wtedy jest mniej kremowe, bo czuć wiórki). Można to zrobić przez specjalne drobne sitko do mleka roślinnego lub zwykłą tetrę.

Uzyskany płyn mieszamy z wanilią i miodem i dodajemy nasiona chia (wiórków nie wyrzucamy! można je wykorzystać zamiast mąki do pieczenia ciasteczek — jak nie mamy czasu to trzeba je zamrozić).

Teraz pojawia się trudny etap — bo pudding chia robi się idealny dopiero po 2–3 godzinach, więc musimy poczekać. A potem już tylko wrzucić pokrojoną figę i gotowe!

Zobacz również: Pomysły na rodzinną aktywność fizyczną

Ze względu na to czekanie — polecam sam pudding przygotować wieczorem i zostawić na noc do pęcznienia w lodówce.

Śniadanie takie jest jednocześnie sycące, ale też lekkie - ze względu na śluzy oblepiające nasionka to dobry pomysł dla wszystkich, którzy mają problem ze zgagą, refluksem, wrzodami — łagodzi bowiem dolegliwości.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) SZPARAGI Z SOSEM KAPAROWYM Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Ksylitol – dwie strony medalu Najprostsze ciastka Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Produkty, które powodują zmęczenie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Jak pozbyć się soli z potraw bez utraty smaku? Pasztet idealny z zielonej soczewicy z rozmarynem i żurawiną Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Fit babka

Popularne w tym tygodniu:

6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Jakie węglowodany jeść na diecie? Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Brownie z batatem i rodzynkami Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Pomysły na zdrowe bezmięsne obiady Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Desery z kaszy jaglanej Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Co może ci się przytrafić po odstawieniu kawy?