Lekko po świętach

Po świętach masz dietetyczne wyrzuty sumienia? Zamiast się martwić i głodować wypij zdrowe, lekkie smoothie!

Święta to trudny okres na większości z nas — nawet jeżeli się staramy rzadko udaje nam się nie przejeść. Choć przytyć przez kilka dni obżarstwa nie jest łatwo to pozostaje nam nieprzyjemne uczucie ciężkości.

Wiele osób (po dojedzeniu świątecznych resztek) postanawia więc dla równowagi kilka dni po świętach nie jeść prawie nic. Niestety to nie jest dobry pomysł — zarówno dla naszego zdrowia jak i dla naszej sylwetki. Organizm po okresie obfitości dostaje sygnał, że nadeszły ciężkie czasy głodowe i natychmiast przechodzi w tryb oszczędzania — i to właśnie może być przyczyną zbędnych, poświątecznych kilogramów.

Dodatkowo obżarstwo prowadzi do gromadzenia się metabolitów i toksyn w organizmie. A my zamiast dostarczyć niezbędne w celu ich neutralizacji składniki odżywcze — głodujemy. W konsekwencji toksyny odkładane są w tkance tłuszczowej, zamiast zostać od razu przetworzone przez wątrobę i wydalone z organizmu.

Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Dlatego głodówkom po świętach mówimy stanowcze NIE.

Zamiast głodować należy odpowiednio skomponować swoje menu — aby pomóc organizmowi się oczyścić i odzyskać utraconą lekkość. Dobrym pomysłem będą więc smoothie owocowe i owocowo-warzywne.

Smoothie to specjalny rodzaj napoju z owoców — zamiast wyciskać z owoców sok można je zmiksować na jednolitą masę i ewentualnie rozcieńczyć wodą. W ten sposób uzyskujemy bardzo wartościową przekąską — pełną przeciwutleniaczy i błonnika, które zregenerują nasz organizm. Do tego są na tyle pożywne, że mogą zastąpić klasyczny posiłek, odciążając nasz zmęczony przewód pokarmowy. Jeżeli chcemy nimi zastąpić śniadanie warto dodać jogurt naturalny lub kefir albo dodatki roślinne jak siemię lniane lub nasiona chia. Możemy do woli eksperymentować ze smakami — mieszając ulubione owoce i warzywa. Biorąc pod uwagę okres i ciągle ograniczoną dostępność owoców bez wahania możemy sięgnąć po te mrożone.

Zdrowe i lekkie przepisy


Jeżeli nie macie własnych pomysłów zachęcam do skorzystania z tych:

Smoothie czerwone
Składniki: 1 pieczony burak, garść mrożonych malin, garść mrożonych truskawek, pół szklanki soku jabłkowego

Smoothie zielone
Składniki: 1 jabłko, 2 kiwi, 2 garści świeżego szpinaku, sok wyciśnięty z 1 pomarańczy

Smoothie pomarańczowe
Składniki: ½ banana, ½ mango, 2 plastry ananasa, sok wyciśnięty z 1 grejpfruta

Wykonanie jest bardzo proste — wszystkie składniki trzeba po prostu ze sobą zblendować.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Tańsze alternatywy dla superproduktów Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka

Popularne w tym tygodniu:

Tygodniowy jadłospis od Ewy Chodakowskiej Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Fit przepisy – charakterystyka, przykładowe dania Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji! Koktajl mleczny z gruszką i cynamonem. Rozgrzeje i wzmocni odporność Tych warzyw nie powinieneś jeść w zimie Co zjeść na kolację? - dieta na dobry sen, dieta dla aktywnych