Sałatka z fasolką mung

Fasolka mung to wyjątkowe źródło białka, błonnika, soli mineralnych i witamin z grupy B. Do tego jest pysznym uzupełnieniem codziennego jadłospisu.

Dlaczego warto jeść fasolkę mung?

Jak zapewne wiecie od jakiegoś czasu eksperci od żywienia zalecają znaczące ograniczenie spożycia mięsa. Choć dieta wegetariańska niekoniecznie będzie do każdego pasować to nasza wiedza o żywieniu pozwala stwierdzić, że osoby spożywające duże ilości mięsa, szczególnie w formie przetworzonej, częściej mają problemy ze zdrowiem.

Zdrowe i lekkie przepisy


Dlatego też warto poszukać alternatyw do mięsa - najlepiej smacznych i łatwych do przygotowania, a jednocześnie dostarczających wartościowego białka, witamin i soli mineralnych. Takim właśnie produktem jest fasola mung. Od tradycyjnej fasoli typu "Jaś" różni się kolorem i rozmiarem — nasionka są drobne i zielone. Charakteryzuje się wysoką zawartością białka (około 25% suchej masy), witamin z grupy B, błonnika pokarmowego i alkalizujących soli mineralnych.

Jej niewątpliwą przewagą nad innymi fasolami jest niska zawartość związków antyodżywczych. Dzięki temu fasolę tę wystarczy przepłukać wodą i ugotować (czas gotowania to około 20 minut), nie ma potrzeby jej wcześniejszego namaczania czy kilkakrotnego zmieniania wody. Dlatego też można ją łatwo przygotować na co dzień.

Sałatki na diecie


Sałatka z fasolką mung
Moim zdaniem fasolka mung pasuje do wielu potraw. Można na jej bazie przygotować typowe dania obiadowe (jak choćby "fasolka po bretońsku"), ale jest też rewelacyjnym dodatkiem do sałatek.

Ja najchętniej przygotowuję sałatkę z tą fasolką z następującego przepisu:
— 1 garść miksu sałat
— 3 garści ugotowanej fasolki mung
— 1 pomidor
- ¼ papryki
— kilka cienkich plasterków wędzonego łososia
— 1 łyżeczka oliwy i soku z cytryny
— do przyprawienia szczypta pieprzu

Fasolkę przyprawiam pieprzem, oliwą i sokiem z cytryny, mieszam z warzywami i łososiem. W ten sposób w kilka minut uzyskuję bardzo pożywne i pyszne danie.

Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Bananowy chleb Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Domowe pralinki Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki 6 przepisów na odchudzające sałatki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą

Popularne w tym tygodniu:

Oto co stanie się z twoim ciałem, gdy codziennie będziesz pić siemię lniane Syrop na problemy z tarczycą. Wspomaga utratę wagi Oto co dzieje się z twoim ciałem po zjedzeniu imbiru Proste metody, które pomogą na nieszczelne jelito Przeszedł na wegetarianizm. Jego ciało zmieniło się nie do poznania Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Chcesz żyć dłużej? Postaw na pikantne posiłki – zapewnią zdrowie i długowieczność Koktajl, który wymiecie pasożyty z jelit. Prosty przepis FIT ciasteczka - bez mąki i cukru Właściwości przyprawy dyniowej. Poznaj 7 korzyści, jakie niesie dla twojego zdrowia 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych Sprawdzamy skład zdrowych chipsów. Kupisz je w wielu sklepach